wtorek, 23 września 2008

no comments

"1. Choćbym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał, stałbym się miedzią, co dźwięczy, lub cymbałem, co brzęczy.
2. I choćbym miał proroctwo i znał tajemnice wszystkie, i miał wszelkie poznanie, i gdybym miał całą wiarę tak, iżbym góry przestawiał, a miłości bym nie miał, niczym byłbym.
3. I gdybym rozdał wszystko, co posiadam, i jeśli bym wydał ciało swoje na pastwę płomieni, a miłości bym nie miał, nic mi to nie da.
4. Miłość jest pełna cierpliwości i pełna dobroci jest miłość, nie jest zazdrosna, nie jest wyniosła, nie nadyma się [miłość].
5. Nie czyni nic nieprzystojnego, nie szuka swego, nie wpada w gniew, nie obmyśla nic złego.
6. Nie raduje się z niesprawiedliwości, ale współraduje się prawdą.
7. Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, zawsze ma nadzieję, wszystko wytrzymuje.
8. Miłość nigdy nie ustaje. Bo czy to proroctwa - przeminą, czy to języki - zamilkną, czy to wiedza - przeminie.
9. Cząstkowe jest bowiem nasze poznanie i cząstkowe prorokowanie.
10. A gdy przyjdzie, co doskonałe, to cząstkowe przeminie.
11. Gdy byłem dziecięciem, mówiłem jak dziecię, myślałem, jak dziecię, rozumiałem, jak dziecię, gdy zaś mężem się stałem, przeminęło to, co dziecinne.
12. Albowiem teraz widzimy jak w zwierciadle, zgadując, wówczas zaś twarzą w twarz; teraz poznaję częściowo, a wówczas poznam tak, jak i zostałem poznany.
13. Teraz trwa wiara, nadzieja, miłość, te trzy, większa zaś z nich jest miłość."

1 List do Koryntian 12, 31-13,13
cytat pochodzi od pana jana.


Brak komentarzy: