piątek, 25 stycznia 2008

praktyczne informacje - INDIE

indyjski numer telefonu: +91 98 80 68 55 79
to indyjska komórka prepaid, w sieci airtel. do zakupu startera potrzebne było zdjęcie i paszport. 8 zdjęć wzięłam ze sobą na wszelki wypadek z polski. mogą tez być potrzebne do wizy nepalskiej i sama jeszcze nie wiem.

po wylądowaniu wymieniłam 70$ na lotnisku, kurs: 36rpl/1$ ale w mieście jest lepszy. lotnisko w bangalore - międzynarodowe wygląda gorzej niż dworzec kolejowy w małym polskim miasteczku, czy jakieś średnie przejście graniczne. jeden kantor, jeden bank, budka do zamawiania taksówek, budka do rezerwacji hotelu.
najniższa cena noclegu możliwego do zarezerwowania przez budkę na lotnisku to 700rpl, powiedziałam im, ze to dla mnie za drogo i pan dal mi namiar na hotel w którym jestem, tez nie jest tanio, ok. 485rpl za noc. pokój właściwie dwuosobowy, wiec jakbym była z kimś to byłoby o polowe taniej.
taksówkę zamówiłam z budki taksówkowej - z lotniska do hotelu 270rpl. motorowa riksza byłaby pewnie tańsza. next time.
tel do taksówek: 2522 0501 bangalore - 24h na dobę. dają rachunki po angielsku wiec myślę, ze tam po angielsku sie dogadasz :)

hotel:
vt deluxe lodge tel: +91 (80) 2224 5924, 2224 5264, fax: 2221 0807
#206, cubbonpet main road, (opposite silk exchange) bangalore - 560 002
jest tu tez bardzo blisko posterunek policji, centrum informacji turystycznej i kawiarenka inernetowa z której to wszystko pisze.
ludzie są naprawdę mili.

kawiarenka internetowa - i małe biuro turystyczne
jednodniowa wycieczka do mysore jest tu tańsza niż w oficjalnym centrum turystycznym: tam 450rpl, tu ok.300.
godzina internetu 20.
luciya turs & travels +91 (80) 2221 1956, 2224 9740 opp. hotel luciya international, otc road.
jeszcze o hotelu:
podłoga marmurowa - he he he, meble stare, troche zniszczone, ale ok. w oknach kraty, ale okna można otworzyć. przez łazienkę słychać sąsiadów, kiedy się myja czy chrzakaja. ulica bardzo gwarna ucicha ok 22, budzi sie znowu o 7. da się wytrzymać. dobrze spałam.

Brak komentarzy: